Office-look ... igenis, fontos az első benyomás!
Egyre több nő fordul stílustanácsadóhoz vagy divat-coach-hoz azért, hogy szakértő vegye szemügyre és javasoljon neki színeket, stílusokat gardóbjának bővítéséhez. Főleg a vállalkozó hölgyek kérnek szaktanácsot, mivel szeretnék karizmájukat, vezetői habitusukat a megjelenésükben is már sugallni és a koronavírus lecsengése után üzleti partnereik előtt stílusosan erős tárgyalópartnernek tűnni.
Ők már tudják, amit a stylistok, divatszakértők régóta mondanak: „a ruha teszi az embert”. Vagyis már az első pillanatban eldől az üzleti világban, hogy a megjelent jelöltet fel szeretnék-e venni az állásinterjú után, a tárgyalópartnerrel szeretnének-e a jövőben üzletelni, vagy nem. Az üzletasszonyok tudatosan, titkos fegyverként használják a ruhatárukat, tudják, hogy erőt, szakértelmet tudnak ezzel kifelé mutatni, és elérik, hogy vezetőként, szakemberként tiszteljék őket, így természetes tekintélyt sugallnak.
A ruházaton keresztül autonóm, vezetői személyiséget mutatnak, amelyre egyszerűen muszáj emlékezni. (Gondoljunk csak Mirandára „ Az ördög Pradát visel” c. filmből! Mágikusan kifejező volt, ha csak egyszer találkozott valakivel, az bizonyára örökre megjegyezte... természetesen ebben benne volt Meryl Streep zseniális színészi alakítása is!)
(forrás: vanityfair.com)
Fontos a ruházat a nagy cégeknél, hiszen követni kell a dress-code-ot , de emellett tanácsos képviselni a céget is. Az egyszemélyes vállalkozásoknál a kisugárzásunkkal vonzzuk be a vásárlókat, a beszállítóinkat, így nem másodlagos, hogy mit veszünk fel. Fontos kiemelni az egyszemélyes cégeknél a személyes márka kiépítését is, amelyet könnyedén megtehetünk, ha megtaláljuk (vagy megteremtjük) a saját stílusunkat. Ehhez segítséget kérhetünk divattanácsadóktól - akik bizonyos időközönként (most a koronavírus alatt online) szemináriumokat rendeznek - vagy coach-októl, akik privát órákon mutatják meg, hogy melyik az a stílus, amely a legmegfelelőbb az általunk sugallni kívánt üzenetekhez.
Fekete helyett sötétkék
A fekete nagyon kevés hölgynek áll jól, elveszi a karizmánkat. Válasszuk inkább a lágyabb sötétkéket! (Ráadásul jó hír, hogy ez a szín minden színtípusnak jól áll!) Gyakori választás a fekete nadrághoz vagy szoknyához a hófehér blúz. Klasszikus divat, igazi üzletasszony-viselet, de inkább kerüljük! Válasszunk inkább törtfehér, elefántcsont vagy ekrü színeket!
Figyeljünk a minőségre!
A minőség mindenek előtt – főleg, ha vezetői ambícióink vannak! Nem szabad silány termékekből összeállítani a ruhatárat, inkább legyen kevesebb, jól variálható, de minőségi! Meg kell ismerni magunkat, hogy melyik stílus, melyik szín áll jól, milyen szabás, hol legyen nyitott a ruha, hol takarjon. És fontos: mindent vasalva viseljünk!
Az üzleti életben tilos a farmer!
A farmer örök divat, mindenkinek van legalább egy kedvenc farmere, de ezt legfeljebb hétvégén viseljük, ha az üzleti életben dolgozunk. A farmer és a T-shirt laza, vagány, de nem elegáns! Talán a hölgyek ezt hamarabb belátják és elfogadják, de a férfiak még mindig a „laza eleganciára” és a farmerre voksolnak. Rossz hírünk van: akik vezetők szeretnének lenni, nem fognak farmerban kitűnni a tömegből. Egy nő már tudja: „farmernek búcsút inteni és megtalálni a saját stílust, amely saját énjének tükre”.